marți, 29 octombrie 2019

Rugaciuni pentru sufletele din Purgator




Luna noiembrie este dedicată în mod special sufletelor răposaților noștri, iar Biserica oferă multe indulgențe pentru aceștia în această lună. Deci să nu uităm de cei care au trăit la un moment dat împreună cu noi, pentru a nu fi la rândul nostru uitați când vom ajunge în Purgatoriu, locul unde ne vom ispăși păcatele și celelalte greșeli, căci sufletul trebuie să fie alb ca zăpada și strălucitor ca Lumina ca să poată intra in Paradis.

Sfanta Gertruda și-a petrecut viața în această devoțiune către sufletele din purgator și,  plină de încredere,  vedea cu calm cum se apropie moartea când, dușmanul infernal a venit să-i arate că ea, renunțând de bunăvoie la orice merit, va merge în Purgatoriu pentru a-și ispăși greșelile prin ani întregi de suferințe. Această tulburare a azvârlit-o într-o dezolare atât de mare încât Cerescul său Mire, Domnul nostru Isus Cristos, a binevoit să vină s-o consoleze. Mântuitorul i-a spus atunci cu tandrețe:

  Nu te teme preaiubita mea, pentru că, dimpotrivă, prin caritatea pe care ai manifestat-o față de morți, ai mărit suma meritelor tale și nu numai că ai destule pentru a expia micile tale greșeli, ci ai câștigat un grad înalt de glorie în fericirea veșnică.
   În acest mod Bunătatea Mea va recunoaște, printr-o generoasă recompensă, devotamentul tău pentru morți; iar tu vei veni în curând în Paradis ca să primești de o sută de ori mai mult decât faci pentru ei.
   
Isus i-a destăinuit Sfintei Gertruda, cât de mult dorește ca noi să ne rugăm pentru ușurarea suferințelor sufletelor din Purgatoriu și pentru eliberarea lor: 

 Ori de câte ori eliberați unul din aceste suflete prizoniere, acest lucru îmi este la fel de plăcut ca și cum M-ați răscumpara pe Mine din captivitate și voi ști să vă răsplatesc cum se cuvine.

   Sfânta Gertruda ne-a lăsat o minunată rugăciune care, spusă  din inimă și cu iubire, poate obține eliberarea unui mare număr de suflete din Purgatoriu.

   Părinte Veșnic, Îți ofer Preaprețiosul Sânge al Divinului Tău Fiu Isus, în unire cu toate Liturghiile celebrate astăzi în lume, pentru toate sfintele suflete din Purgatoriu, pentru păcătoșii din întreaga lume, pentru păcătoșii din Biserica Universală, pentru cei din anturajul meu și pentru cei din familia mea. AMIN.

Coronița pentru sufletele preoților

care suferă în Purgator:



În numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh .
Dumnezeule vino în ajutorul meu. Doamne grăbește-te să mă ajuți.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, precum era la început și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.


Rugăciuni introductive:

Vino, Duhule Preasfânt, și trimite pe pământ, a ta luminoasă rază.
Al săracilor Părinte, dătător de cele sfinte, Vino, şi ne luminează.
Bunule Mângâietor, Oaspete prea iubitor, Dulcea noastră răcorire.
Tu în trudă alinare, În căldură eşti răcoare, Mângâiere în mâhnire.
Peste cei ce ţi se-nchină Tu revars-a ta lumină, Harul tău îmbelşugat.
Pentru-a omenirii vină, Firea-ntreagă acum suspină, Grav rănită de păcat. 
Spală ce e întinat, Udă tot ce e uscat, Vindecă ce e rănit.
Moaie tot ce-i împietrit, Încălzeşte ce-i răcit, Şi îndreaptă ce-i greşit.
Celor care te cinstesc, Şi pe tine te slujesc, Dă-le harul înşeptit.
Răsplăteşte a lor iubire, Cu suprema fericire, Sus în raiul nesfârşit.

Psalmul 129 (130): Indulgență parțială

Dintru adâncuri

Dintru adâncuri strig către tine, Doamne, Doamne, ascultă glasul meu!
Pleacă-ţi urechea ta, la glasul rugăciunii mele.
 Dacă te-ai uita la fărădelegi, Doamne,

Doamne, cine ar mai putea să stea în faţa ta? La tine însă este iertare, şi ne temem de tine.

Eu nădăjduiesc în Domnul; sufletul meu se încrede în cuvântul său.

Sufletul meu îl aşteaptă pe Domnul mai mult decât aşteaptă străjerii ivirea zorilor.
Mai mult decât aşteaptă străjerii ivirea zorilor, 
să nădăjduiască Israel în Domnul,

căci la Domnul este îndurare şi belşug de mântuire.

El va mântui pe Israel de toate fărădelegile lui.




Sfinte Arhanghele Mihail, apără-ne în luptă pentru a fi salvați la judecata finală.

 Începutul Coroniței:

Crezul Apostolic.

Pe primele 4 bobițe ne rugăm: 
Doamna noastră a Inimii Preasfinte, 
roagă-te pentru sufletele preoților și religioșilor.

Pe următoarele 11 bobite ne rugăm: 

Pe următoarele 4 bobițe ne rugăm: 
Doamna noastră a Inimii Preasfinte, 
roagă-te pentru sufletele preoților și religioșilor.

Pe următoarele 11 bobițe ne rugăm:
Veșnice Părinte, îți ofer Sângele Preascump al lui Isus, pentru sufletul preotului care suferă cel mai mult în Purgator și este cel mai abandonat.

Pe următoarele 4 bobițe ne rugăm: 
Doamna noastră a Inimii Preasfinte, 
roagă-te pentru sufletele preoților și religioșilor.

Pe următoarele 11 bobițe ne rugăm: 
Veșnice Părinte, îți ofer Sângele Preascump al lui Isus, pentru sufletul preotului care suferă cel mai mult în Purgator și este cel mai abandonat.




La sfârșitul Coroniței ne rugăm:

I. O Doamne Isuse Cristoase, preot veșnic, care în viața ta pământească cu generoasă solicitudine te-ai îngrijit de orice sărac rănit și abandonat, te implor să îndrepți privirea ta plină de compasiune spre sufletul preotului care în Purgator suferă cel mai rău, și este uitat de toți și abandonat. Privește cum acest suflet sfânt, chinuit în flăcări cu voce sfâșiată îți cere iertare și ajutor.

II.  O Inimă milostivă a lui Isus, care în Grădina Măslinilor în amara singurătate, cuprinsă de chinurile spirituale cele mai groaznice, și a spasmelor însângerate, te-ai rugat: „Tată, dacă este posibil, îndepărtează de la mine acest potir! Cu toate acestea, nu voința mea să se facă, dar voința ta”, pentru această resemnare a ta și dureroasă patimă și agonie, te rog să ai milă de sufletul sfânt pentru care te implor să îl eliberezi de suferințe și să-l mângâi în abandonul său, așa cum te-a consolat Tatăl tău ceresc, prin intermediul Îngerului. Amin. 

III. Doamna și mijlocitoarea noastră, Maica milostivirii, noi te invocăm să mijlocești pentru noi și pentru sufletele din Purgator. Aș vrea să scap din această închisoare că să trăiesc precum cei drepți, evitând păcatul și împlinind orice lucru și fervoarea unui suflet sfânt: dar ce pot face singur, fără ajutorul cerului? 
 Dragă Mamă, îndreaptă-ți privirea binevoitoare spre mine, și obține-mi harul ca ultima mea zi din această viață muritoare, să fie pentru mine prima a bucuriilor cerești. 
 Speranța și Maica celor îndurerați, alină-i pe cei care suferă în Purgator. Ai milă de apropiații mei, de prietenii mei, de binefăcătorii mei, de sufletele care l-au iubit pe Isus și pe tine și de sufletele celor abandonați. 
 O Marie, pentru crucea pe care Isus a murit, pentru Sângele Preascump cu care ne-a mântuit, pentru potirul care în fiecare zi se oferă Tatălui veșnic la Sfânta Liturghie, obține har și eliberare pentru toate sufletele sfinte din Purgator. 
 Ascultă suspinele fiilor tăi din Purgator și deschide-le lor porțile închisorilor și fă că toți să urce cu tine la cer. Amin. 
   
 3 Bucură-te Marie... 
   
 Doamna noastră a Inimii Preasfinte, roagă-te pentru noi și pentru sufletele din Purgator. 
 Odihna cea veșnică dă-le-o lor Doamne și lumina cea fără de sfârșit să le strălucească.
Să se odihnească în pace. Amin. 




Rugăciune la Inima Preasfântă a lui Isus


 O, Inima Dumnezeiască a Lui Isus, dă-mi harul să trăiesc întotdeauna conform voinței Tale, atât în clipele cele mai frumoase, cele mai vesele și cele mai importante din viața mea, cât și în momentele dificile. Fă să fiu întotdeauna pregătit pentru ceasul cel din urmă. Dă-mi curajul de a da totul pentru Iubirea Ta, chiar și viața mea, dacă este nevoie. O, Isuse, prin sfânta și dureroasa Ta Patimă, fă ca venirea Ta în ora morții mele să mă găsească asemeni unui servitor credincios, ca un adevărat penitent după o bună mărturisire și întărit cu ultimele sacramente.
   O, Doamne, nu mă părăsi în ultima mea luptă de pe pământ, când va trebui să lupt împotriva satanei. Fie ca Sfanta Ta Mamă - Mama Îndurării, Sfântul Arhanghel Mihail și toți Îngerii să mă ajute și să mă protejeze împotriva oricărei ispite în momentul când va trebui să părăsesc această lume. Ei să mă mângâie și să mă întărească în chinurile mele.
   Daruieste-mi, Doamne, în acea oră, o credință vie, o încredere neclintită, o iubire înflacărată și o mare răbdare. Fă ca, în deplina conștiință, să mă pun în întregime în mâinile Tale și să mă abandonez în sfanta Ta pace, ca un copilaș.
   În infinita Ta Bunătate și în marea Ta Îndurare, o, Isuse, adu-ți aminte de mine. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta: