marți, 14 ianuarie 2020

Novena de abandonare in mâinile lui Isus si Rozariul de abandonare


 

Părintelui Dolindo Ruotolo (1882-1970), Padre Pio îi spunea că „întregul Paradis este în sufletul tău”. A fost un preot diocezan, franciscan terțiar. Aflăm de pe net că, alături de Padre Pio, el a fost una din figurile de referință ale secolului 20, din Biserica Catolică. Viața sa, cuvintele sale, toate reflectau marele său devotament față de Dumnezeu și slujirea Lui din toate puterile sale. În umilința sa profundă, el a putut să audă Cuvintele lui Dumnezeu. Una dintre comorile pe care le-a reținut din cuvintele lui Isus a fost această învățătură despre abandonarea totală lui Dumnezeu. 



Ziua 1:
De ce te tulburi, îngrijorându-te? Lăsă-mi Mie grija problemelor tale și totul se va liniști. Îți spun adevărul, că orice act de abandonare completă, adevărată, oarbă, produce efectul pe care îl dorești și rezolvă toate situațiile dificile.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 2:
Dacă te lași în grija Mea, nu înseamnă să te îngrijorezi, să fii supărat sau să îți pierzi speranța și nici să Îmi oferi o rugăciune plină de îngrijorare, cerându-Mi să Mă conformez ție și să îți transform îngrijorarea în rugăciune. Este contrar acestei abandonări, profund contrar, să îți faci griji, să fii nervos și să dorești să te gândești la ce consecințe vor fi. Este ca și confuzia pe care o simt copiii atunci când îi cer mamei să aibă grijă de nevoile lor și apoi încearcă să se ocupe ei înșiși de acele nevoi, astfel încât efortul lor copilăros stă în calea acțiunilor mamei. A te abandona (a te lăsa în grijă) înseamnă a închide liniștit ochii sufletului tău, a te întoarce de la gândurile legate de necazuri și a te lăsa în grija Mea, astfel încât numai Eu să acționez. Spunând: „Ai Tu grijă de asta”.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 3:
Cât de multe lucruri pot Eu să fac atunci când sufletul, care are atât de multe nevoi spirituale și materiale, se întoarce către Mine, Mă privește și Îmi spune: „Ai Tu grijă de asta”, apoi închide ochii și se odihnește. În durere, tu te rogi ca Eu să acționez, dar să acționez așa cum dorești tu. Tu nu te întorci la Mine, ci în schimb vrei ca Eu să Mă adaptez la ideile tale. Tu nu ești bolnavul care îi cere medicului să îl vindece, ci mai degrabă ești bolnavul care îi dictează doctorului cum să o facă. Așadar, să nu faci astfel, ci roagă-te cum te-am învățat în ”Tatăl nostru”: „Sfințească-se Numele Tău”, adică, Fii slăvit în toate nevoile mele. „Vie împărăția Ta”, adică, fie ca tot ce este în noi și în lume să fie în acord cu împărăția Ta. „Facă-se Voia Ta precum în Cer, așa și pe Pământ”, adică, în nevoia noastră, decide Tu după cum consideri ca este potrivit și pentru viața noastră temporară, și pentru cea veșnică. Dacă Îmi spui cu adevărat: „Facă-se Voia Ta”, ceea ce este același lucru cu a spune: „Ai Tu grijă de asta”, Eu voi interveni cu toată atotputernicia mea și voi rezolva cele mai dificile situații.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

(Vorbim despre lăsarea în Voia lui Dumnezeu. Însa, ce lăsăm ? Să ne uităm puțin la noi înșine. Suntem plini de emoții, idealuri, scopuri, pasiuni, dorințe. Ne temem de boală, moarte, de pierderea veniturilor, a lucrurilor tangibile și intangibile. Iar lista aceasta continuă mereu. Toate cele de mai sus pot fi bune, dar obsesia legată de oricare dintre acestea poate fi foarte dăunătoare bunăstării noastre.
Atunci când pierderea sau teama de a pierde oricare dintre aceste lucruri ne determină să ne schimbăm comportamentul, ele deja au devenit un obstacol, nu un scop. Lăsați-mă să vă explic. Așa cum un copil știe că mama îl iubește și totul este bine atunci când ea este prezentă, în mod similar, noi suntem acel copil, iar Dumnezeu este acel părinte. Știm că El ne iubește. Să ne lăsăm în Voia Sa nu este altceva decât să ne încredem în El, încrezându-ne în iubirea Lui față de noi. Când ne punem încrederea în El, răspunsul Lui la rugăciunile noastre poate că nu este tocmai ceea ce vrem, însă El știe ce este mai bine pentru noi. O, Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate!)

Ziua 4:
Vezi răul cum crește în loc să se diminueze? Nu te îngrijora, închide ochii și spune-mi cu credință: „Fie Voia Ta, Tu să ai grijă de asta”. Vă spun vouă că Eu voi avea grijă și că Eu voi interveni precum un doctor și voi face minuni atunci când este nevoie de ele. Constați că starea bolnavului se înrăutățește? Nu fi necăjit, doar închide ochii și spune: „Tu să ai grijă de asta”. Îți spun că Eu voi avea grijă și că nu există nici un medicament mai puternic decât intervenția Mea iubitoare. Prin iubirea Mea, îți promit asta.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 5:
Iar atunci când trebuie să te conduc pe o cale diferită de cea pe care tu o vezi, Eu te voi pregăti; Eu te voi purta în brațe; te voi lăsa să te trezești, ca un copil care a adormit în brațele mamei lui, pe celălalt mal al râului. Ceea ce te tulbură și te doare foarte tare sunt de fapt motivele, gândurile și îngrijorările tale și dorința ta de a te ocupa cu orice preț de ceea ce te tulbură.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 6:
N-ai somn, tu vrei să judeci totul, să dirijezi totul și să te preocupi de toate, și te abandonezi puterii umane sau mai rău – oamenilor înșiși, încrezându-te în intervenția lor – asta împiedică cuvintele mele și modul meu de a vedea lucrurile. O, cât îmi doresc de la tine această abandonare, ca să te ajut, și cum sufăr când te văd atât de agitat! Satana încearcă să facă exact acest lucru: să te agite și să te îndepărteze de protecția Mea și să te arunce în ghearele inițiativei umane. Deci, încrede-te numai în Mine, odihnește-te în Mine, abandonează-te Mie, în toate.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

(Cum te-ai descrie pe tine? Ești împăcat cu tine însuți? Cu împrejurările tale? Cu împrejurimile tale? Cu Dumnezeul tău? Sau te îngrijorezi pentru toate și de orice? Îți face griji dacă munca ta va fi terminată? Îți face griji dacă trenul va ajunge la timp? Dacă este casa curată? Dacă ai uitat ceva? Îți faci griji de felul în care oamenii își trăiesc viața lor? De ce ne îngrijorăm atât de mult? Ce realizăm cu îngrijorarea noastră? Dacă ne îngrijorăm un pic sau mai mult, dispare problema din cauză că noi ne îngrijorăm ? Si dacă ne îngrijorăm mai mult, se rezolvă problema mai repede? Îngrijorarea este o risipă a energiei noastre. Ea nu rezolvă nimic.
Ne temem de ceva. Prin urmare, ne îngrijorăm. Dar ce este acel ceva care strange ștreangul în jurul nostru? Cred că putem spune cu sinceritate că este teama de a nu avea lucrurile cum vrem NOI, în interesul nostru. Dacă trenul nu vine la timp, eu voi întârzia. Eu vreau ca treaba să se termine. Dacă casa nu este curată, ce vor crede oamenii despre mine? Nevrând să ne simțim stânjeniți, ne temem că se va întâmpla ceva rău care ne va afecta negativ. Câte lucruri rele sunt în această lume, despre care nu ne facem griji? Și de ce nu ne îngrijorăm? Aceste lucruri rele nu ne afectează pe noi, în mod direct. Vedeți unde duce asta? Credem că lumea se învârte în jurul nostru. Că suntem în centrul ei. Însă nu suntem. Isus ne spune pe parcursul acestei novene: „Abandonați-vă Mie, Eu voi avea grijă de asta.” Dar pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să renunțăm să ne controlăm propria independență. Să ne încredințăm Lui.)

Ziua 7:
Eu fac minuni proporțional cu deplinătatea abandonării voastre față de Mine și cu măsura în care nu vă gândiți la voi înșivă. Eu împrăștii o mulțime de comori de haruri când voi sunteți în cea mai adâncă sărăcie. Nici o persoană rațională, nici un savant, nu a făcut vreodată minuni, nici măcar dintre sfinți. El face lucrări divine oricui se va abandona lui Dumnezeu. Deci, nu vă mai gândiți la asta, pentru că mintea voastră este îngustă și pentru voi este foarte greu să vedeți răul, să aveți încredere în Mine și să nu vă gândiți la voi. Faceți acest lucru pentru toate nevoile voastre, faceți aceasta cu toții și veți vedea mari miracole tăcute, continue. Eu voi avea grijă de toate, îți promit asta.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 8:
Închide ochii și lasă-te dus de curentul harului Meu care curge; închide ochii și nu te gândi la prezent, întoarce-ți gândurile de la viitor așa cum faci și în fața ispitei. Odihnește-te în Mine, crezând în bunătatea Mea și Eu îți promit prin iubirea Mea că dacă spui „ai Tu grijă de asta”, Eu voi avea grijă de toate; te voi consola, te voi elibera și te voi îndruma.
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)

Ziua 9:
Roagă-te întotdeauna fiind pregătit să te abandonezi, și asta iți va aduce multă pace și mari recompense, chiar și când Eu iți dau harul jertfirii de sine, al pocăinței și al iubirii. Atunci, ce importanță mai are suferința? Pare imposibil pentru tine? Închide ochii și spune din tot sufletul tău: „Isuse, ai grijă Tu de asta.” Nu te teme, Eu mă voi ocupa de lucruri iar tu vei binecuvânta Numele Meu, smerindu-te. O mie de rugăciuni nu pot egala un singur act de abandonare, amintește-ți asta! Nu există nici o novenă mai eficientă decât aceasta: ” O, Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate!”
Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (10 ori)



Rozariul de abandonare lui Isus (de Fr.Ruotolo)

Dumnezeule, vino în ajutorul meu.
Doamne, grăbește-te să mă ajuți.

1 Taăl nostru…,
3 Bucură-te Marie…,
1 Slavă Tatălui…,

Decada 1: Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (de 10 ori)
Slavă Tatălui…,

Decada 2: Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (de 10 ori)

Slavă Tatălui…,


Decada 3: Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (de 10 ori)

Slavă Tatălui…,


Decada 4: Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (de 10 ori)

Slavă Tatălui…,


Decada 5: Isuse, mă abandonez Ție, ai Tu grijă de toate! (de 10 ori)

Slavă Tatălui…,


În încheiere:
Bucură-te Regină, Maica milei, viaţa, mângâierea şi nădejdea noastră, bucură-te. Către tine strigăm surghiuniţi fii ai Evei. Către tine suspinăm, gemând şi plângând în această vale de lacrimi. Aşadar, mijlocitoarea noastră, întoarce spre noi ochii tăi cei milostivi şi după surghiunul acesta, arată-ni-l nouă pe Isus, binecuvântat rod al trupului tău. O milostivă, o blândă, o dulce Fecioară Marie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta: